I feriebolig i Sydspanien

Min introduktion til Spanien

Jeg har altid været nysgerrig efter at se en stor del af verden. Noget der altid har været et iøjnefaldende rejsemål for mig, er Spanien. Da jeg var yngre var jeg første gang i Spanien, da min familie og min morbror med familie var afsted. Vi tog til Malaga og boede på et lækkert hotel med “all inclusive”, stort poolområde og med dejlig havudsigt tæt på stranden. Det var en rigtig god og hyggelig familie-rejse, der gav os en masse energi til hverdagen herhjemme i det forholdsvis kolde nord. Den rejse var med til at gøre mig opmærksom på hvor lækkert Spanien er som rejsemål.

21-5 gav os den perfekte feriebolig i Sydspanien!

21-5´s konceptet er virkelig smart! Konceptet går ud på at man køber et ejerskab hos 21-5 i forskellige prisklasser. Når man har købt ejerskabet har man mulighed for at benytte 5 forskellige ferielejligheder eller ferieboliger på 5 destinationer rundt i verden. Hvis du er til sol og varme kan et feriebolig i Sydspanien være noget for dig, mens hvis du søger kulde og sne til at stå på ski, så er en feriebolig i Chamonix noget for dig og din familie.

Det som er meget smart med 21-5, er at man kan f.eks. have en feriebolig i Chamonix til at benytte om vinteren og i det samme ejerskab kan man så have rettigheden til at benytte fire andre destinationer sydpå. Derved kan 21-5 dække dine feriebehov med at udbyde et bredt udvalg af destinationer, der opfylder de behov man har.

Kulturen i Spanien er spændende

Kulturen i Spanien er en del anderledes end den vi er vant med herhjemme. Det varme klima lokker hvert år flere tusinde turister til Spanien der alle vil opleve hvad landet har at byde på. Den spanske madkultur er også helt anderledes end den vi er vant til her i Danmark, spanierne elsker at bruge deres egne råvarer til madlavning, eksempelvis bliver de mange oliventræer brugt til stegning af kød. I Spanien steger man nemlig kød i olivenolie og ikke i smør som vi gør herhjemme, det giver en helt anden smag når retten bliver serveret.

I supermarkederne ser man også andre madvarer end herhjemme, spanierne er kendt for deres serrano skinke og den er nem at lægge mærke til i supermarkederne hvor den nærmest hænger over alt. Noget andet man også lægger mærke til er kylling, i supermarkederne kan disse købes med både hoved og indvolde.

Til Sydspanien i feriebolig i vinterferien

Jeg var så heldig at blive budt til Spanien igen i vinterferien med min kærestes familie. Denne gang gik turen til en feriebolig i Sydspanien, som de har ejerskab i gennem 21-5.

For min kæreste og mig, skulle denne rejse gå ud på at udforske naturen i Andalusien og gøre brug af nogle aktiviteter for at se og opleve noget ekstraordinært af kulturen i Sydspanien.

Sydspanien er spækket af flotte bjerge og masser af træer, så vi ville udfordre os selv med at vandre i naturen og møde de udfordringer der kan opstå.

Vi blev opfordret til at tage nogle gode sko med på turen og masser af vand. Varmen og luftfugtigheden gør at man er tørstig nærmest hele tiden og samtidig forbrænder man en masse kalorier ved at gå i bjergene. Da vi besteg toppen af det bjerg vi havde udset os, blev vi mødt af den mest fantastiske udsigt over kysten og Middelhavet.

Flot natur med storslået udsigt

Der var masser af naturskønne områder der er var idélle til picnic. På bjergtoppen var der også flere restauranter der kunne tilbyde en masse traditionel mad serveret i et lækkert miljø med storslået udsigt.

Den næste dag bød på citybikes

Den næste dag ville vi se byen an fra et andet perspektiv. I ferieboligen stod der to cykler til rådighed og da vi er forholdsvis vante til at cykle i Danmark, ville vi gerne prøve denne mulighed. Her fik vi byen at se fra en anden vinkel og oplevet kulturen på klods hold.

Hjemrejsen og den varmeste anbefaling

Jeg anbefaler virkeligt, at man undersøger hvad 21-5 kan tilbyde ved at se mere på 21-5´s hjemmeside! Efter en god og oplevelsesrig uge i feriebolig i Sydspanien tog vi tilbage til Danmark igen.