Det er en jungle. når du leder efter markedsføringsbureauer – specielt inden for online, digital markedsføring. Det er derfor vigtigt, at kunne afspejle forskellen i, hvad dine mål er, og hvad bureauet tilbyder. Lade os tage et godt eksempel: Jeg analyseret markedsføringsbureauet Adtimize.dk. De har fokus at være det mest ærlige markedsføringsbureau. Det betyder, at Adtimize.dk har højt kendskab til deres kunders værdier, vision og mål. Kunderservicen bliver sat i første række hos dem. Det er nemlig væsentligt at have kendskab til sine kunder, når man annoncerer på de forskellige online medier.
Den vigtige viden om online medier
Online markedsføring har den værdi, at du kan ramme din målgruppe perfekt. Det kræver, at ens kampagner er tilegnet de adfærdsændringer, der sker konstant. Ser du f.eks. på Google. De får milliarder af søgninger om måneden. Den data viser, at det er et marked i konstant ændring. Dem, der bruger mediet, ændrer sig hele tiden. Det er derfor vigtigt, du vælger et bureau, som der har styr på dig som kunde – og kan tilegne dine annoncer hyppigt efter markedet.
Det er vigtigt at være på vagt, når du bare vælger et bureau, der tilbyder den billigste pris på markedet. Det kan betyde, at de laver hurtigt et par kampagner, som bliver sat på autopilot. Disse kampagner bliver kontrolleret en gang hvert kvartal. Det kan resultere i, at dine kampagner har tabt en masse mulige konverteringer og din investering hos dem bare er blevet skudt ud på noget ligegyldigt. Oven i det har din kontaktperson hos dem omkring 100 kunder at håndtere om måneden. Det vil sige, at personen kontakter dig med status en gang i hvert kvartal. Der vil derfor ikke være nogen særlig stor kendskab til dine værdier, vision og mål.
Det kan derfor anbefales at tage ind og få et indblik hos marketingbureauet. Du vil hurtigt kunne se deres værdier, og hvilken ekstra ydelse de giver til deres kunder. De har ydelser, som dækker over de fleste sociale, online medier. Hvis du er interesseret i at have en seriøst udvikling gennem online markedsføring så tag et kig inde hos dem.